Värdebyrån fyller två år

Jag fick en liten notis av WordPress att vi fyllde två år härom dagen. Det har varit två mycket givande år och både jag och Daniel är enormt nöjda med att vi startade bloggen. Om vi skulle jämföra vår utveckling med om vi inte startat Värdebyrån hade nog skillnaden varit enorm. Att få ner sina tankar i ord och dessutom renskriva dem och tänka igenom det hela är väldigt utvecklande. Det går inte att hoppa över några steg i tankeprocessen eftersom en läsare måste ha en chans att hänga med. Till skillnad från hur våra inlägg brukar se ut tänkte jag fatta mig kort i detta. Det jag kan säga är att om du som läsare känner att aktier är något du verkligen är intresserad av och något du brinner för att utvecklas inom och funderat på att starta en blogg – gör det!

Nedan är de fem populäraste inläggen på Värdebyrån sedan start:

  1. Ett slag för Värdeinvestering
  2. Analys av Mekonomen
  3. Svenska Net-nets
  4. P/B-talets påverkan på avkastningen
  5. Nordiska bolag med positivt fritt kassaflöde 10 år i rad

Jag och Daniel vill även tacka alla läsare för de kommentarer vi fått på våra inlägg genom de här två åren. Det har varit guld värt och är väldigt inspirerande och utvecklande att få feedback på det vi skriver. Tack!

Som avslutning tänkte jag dela med mig av en bild på väggen av mitt hemmakontor. Jag misstänker att det finns hyfsat få lika nördiga hemmakontor bland svenska investerare. Det är väldigt inspirerande att dessa herrar tittar ner på mig dagligen. Går inte att hålla på med någon hypertrading här inte.

kontoret2

(Den som är lite uppmärksam märker att Charlie Munger saknas. Han förtjänar absolut sin plats där men dessvärre lyckades jag inte hitta någon högupplöst bild på honom.)

18 thoughts on “Värdebyrån fyller två år

Kommentera

